torstai 29. marraskuuta 2012

Hermojen pelastus



..Ikean lapsilukot meinaan. Lapsilukko, mikä ihana keksintö. Erin on iässä, että kaikki pahat täytyy tehdä. Vuosi takaperin aloitti sillä, että aterimet levitettiin laatikosta ja roskat roskiksesta. Laitettiin kaikkiin alakaappeihin ja laatikoihin lapsilukot ja saatiin hetki olla rauhassa.
Sitten alkoi se, että vaatteet levitettiin vaatekaapista, joten reissu Ikeaan ja vaatekaappeihinkin lapsilukot. Taas meni hetki ilman kaappien tyhjentämistä.
Kunnes eräänä kauniina päivänä neiti keksi, että kun siirtää keittiön tuolia, pääsee yläkaappeihin ja jääkaapille. Siitäpä riemu syntyi. Useaan otteeseen mä siivosin lattialta kahvit, sokerit, yms. Mä olin hermoromahduksen partaalla. Oon aamu-uninen ja  vaikka lapset herättää mut seitsemän-kahdeksan aikaan, saatan makoilla sängyssä vielä tunnin. Siinä ajassa Erin ehti tekemään vaikka mitä.
Yhtenä päivänä torkahdin kesken leikkien laste sänkyyn ja heräsin alakerrasta kuuluvaan räkätykseen. Menin alas ja oi mikä ihana näky mua odottikaan, Erin oli hakenut margariinin jääkaapista ja puolet paketista oli levitetty sohvalle (joka sohvatyynyssä oli varmaan 70cm + 70cm margariiniläikkä). Löyty sitä tietenkin kans meidän korkeanukkaisesta matosta. Äiti oli erittäin tyytyväinen. Sain laskea kymmeneen tuhanteen kun irroittelin päällisiä (luojan kiitos on irroitettavat!). Jukka sattui sitten soittamaan juuri sillon ja mä tiuskasin puhelimeen, että se on tänään Ikean reissu ennen kuin mä revin hiukset päästäni tai muutun harmaapäiseksi.
Ja nyt, joka kaapissa on lapsilukko. Ei tarvitse vahtia Eriniä kuin haukka. Neiti raivosi tietenkin kun ei enää saanut jääkaappia auki mutta mä tunsin vaan helpotusta. Nyt on parissa päivässä jo luovuttanut.
Toki itseäkin välillä ärsyttää kun joka paikassa on lapsilukkoja, mutta mieluummin mä käytän muutaman sekunnin enemmän avaamiseen kuin revin hiuksia päästäni tuppoina.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti