keskiviikko 5. joulukuuta 2012

Pirttihirmu pistettävänä


Tänään oli taas vaihteeksi aika labraan (taas erittäin kivaa neulakammoiselle kun saa ravata siellä harva se kuukausi!!), tällä kertaa olin sokerirasituksessa. Aamu meni vähän niin ja näin, olin ihan pihalla kaikesta. Meinasin alkaa syömään kunnes muistin etten saa. Sitten kun olin lähdössä, ihmettelin miksi mikron kello näyttää kahdeksaa (kello oli kahdeksan!!). Onneksi Lana oli ihana ja jaksoi tulla katsomaan lapsia siksi aikaa, säästettiin mun ja hoitajien hermoja kun ei tarvinnut noita rakkaita marakatteja ottaa sinne kahdeksi tunniksi sähläämään. Varsinkin kun oli pientä ruuhkaa ja mut kutsuttiin huoneeseen vasta vartti varatun ajan jälkeen.
Pelkäsin, että tulee se litku ylös kun oli huono olo jo labraan mennessä. Pysyi se onneksi alhaalla (jos olisi tullut ylös, olisin varmaan joutunut juomaan lisää sitä. Miten se voi olla niin pahaa?). Aika meni yllättävän nopeasti kun olin fiksuna ottanut mun kutomisen mukaan. Yksi mummo katsoi hirveän pitkään ja hymyili kun kudoin odotushuoneessa. Kai mä olin sitten jotenkin outo näky.
Huvitti, kun Jerry kysyi mun kotiin tuleessa ensimmäisenä, että "äiti, mitä ostit meille?". 

Oon edelleen ihan pihalla kaikesta. Eetu lähti just mummille yhdeksi yöksi ja mä odottelen, että Jukka tulee ja pääsen pienille päikkäreille. Hyvä, että silmät pysyy auki taas, kertynyt univelkaa kamalasti viimisen viikon aikana, kiitos pikkujoulujen, Jukan herätyskellon, kissojen ja lapsien. Ehkä viikonloppuna saisi vähän nukkua kun Erin ja Jerry on isällään. Ellei Eetu sitten päätä herätä aikaisin.

Me saadaan viikonlopuksi vieraskin, Jukan pikkuveli Eetu tulee meille perjantaina. Saa nähdä ottaako jonkun pelikoneen mukaan (kun meiltä ei löydy tällä hetkellä muuta kuin tuo 8-bittinen Nintendo). Jos ottaa, niin Jukka varmaan kuluttaa viikonlopun pelaamalla Eetun kanssa.
Ehdin jo toivoa, että oltais saatu Jukan kanssa viettää rauhallista laatuaikaa viikonloppuna (ollut vähän kireä tunnelma kotona välillä), mutta en viitsinyt sanoa mitään kun Jukka ilmoitti, että Eetu haluaisi tulla meille. Meillä on sitten molemmat Eetut täällä meidän seurana viikonloppuna, joten se siitä rauhallisesta laatuajasta.

Haha, en tiedä mikä tuli, mutta kurkkasin piruuttani miten laatuaika määritellään ja Urbaani sanakirja määrittelee sen kahdella tavalla:
Sitä kun on seurusteleva vanhanhenkinen pieru ja pääsee viettämään intiimejä hetkejä oman pirttihirmun kanssa.
Siis lyhyesti: saa toosaa naiseltaan.
"Kaksi kuukautta kuivilla ja sitte saapu 5min laatuaika pelastamaan! "
ja

Laatuaika on uudissana, jolla tarkoitetaan (työssä käyvien) aikuisten lastensa kanssa viettämää vapaa-aikaa. Sanan käyttö on viime aikoina laajentunut, ja mies voi viettää laatuaikaa vaikkapa vaimonsa tai ystäviensä kanssa.
"Laatuaika on sitä kun perhe on yhdessä, eli meillä se sijoittuu v-loppuun. Silloin on kiva joko olla vaan perheen kesken kotona tai lähteä vaikka uimaan".

Mua ainakin alkoi huvittamaan tuo eka. Pirttihirmu kuittaa.



ps. Tarkistin äsken, ja mulla on nyt koneella 30 001 kuvaa (vuosilta 2004-2012) !! Odottelinkin, että koska kolmekymmentätuhatta tulee täyteen. Ja tosiaan, kuvista 99% on mun itseni ottamia! Aika hyvä määrä. Ai miten niin rakastan valokuvausta?!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti