keskiviikko 24. lokakuuta 2012

Kyllä maailmaan värejä mahtuu

Mulla on tässä viime aikoina tullut olo, että en ole tyytyväinen tähän kämpän sisustukseen. Varsinkin olohuone on kamalan tumma. Alunperin kaikki lähti siite kun meinasin jyrätä Safin kun en huomannut pientä tummalla matolla. Sitten alkoi jotenkin ärsyttämään keittiö ja sen värittömyys. Päätinkin, että jossain vaiheessa alan muuttamaan sisutusta, tosin olisi kiva löytää uusi asunto ennen sitä, tää kun käy aika ahtaaksi jo.
Keittiöön on suunnitteilla vaaleita värejä (beigeä, valkoista) ja hieman ruskeaa. Ja tehoste-väreiksi keltaista ja oranssia (idea lähti oranssista sauvasekoittimesta jonka sain äidiltäni).
Makuuhuoneeseen tulee violettia ja purppuraa, koska sain Annulta ihanat purppurat verhot. Tarkoitan siis ihan vain petivaatteita ja verhoja, muuten saa olla valkoinen/vaalea, seiniä en ala maalaamaan.
Vessaan ja kylpyhuoneeseen haluan vihreää, sinistä ja turkoosia, koska näistä väreistä mieleeni tulee vesi ja olen jo pitkään halunnut kylpyhuoneeseen näitä värejä.
Jos saisimme sen verran isomman asunnon, että lapsille saisi omat huoneet, tai Erinille ainakin (ja mahdollisesti vauvalle, jos on tyttö), tulisi Erinin huoneesta valkoinen ja tehoste-värinä vaaleanpunaista koska neiti itse pitää siitä. Pojille haluaisin valkoisen lisäksi vihreää tai turkoosia (en ole vielä päättänyt).
Olohuone on tällä hetkellä suurin "päänvaiva". Haluaisin kaikki mustat hyllyt vaihtaa valkoisiin ja matot joko beigeihin tai ruskeisiin. Ruskea sohva saa jäädä. Muutenkin haluaisin olohuoneeseen ruskean ja beigen eri sävyjä, en tiedä mik on, mutta olen rakastunut näihin väreihin. Miettikää itsekin, suklaan ja maitokahvin värejä. Tietenkin jotain pientä väriläikkää olen suunnitellut ettei olohuone näytä liian yksitoikkoiselta, mutta siinäkään en ole osannut vielä päättää että haluanko oranssin vai turkoosin. Luultavasti päädyn oranssiin koska on lähempänä luontoa (ruska <3 ).
Jukka onneksi antaa mulle vapaat kädet kämpän suhteen ja luottaa mun makuun *wink*


Tuosta ruskeasta ja beigestä, vauvallekin olen ostanut näiden värisiä juttuja. Pinnasänky on vaaleaa puuta ja sinne tulee beiget petivaatteet. Henniltä ostin vauvakeinun jossa on näitä kahta väriä. Parin viikon sisällä saadaan touhumatto, näillä väreillä tietenkin. haha. Olen myös laittanut näiden värisiä pehmoleluja talteen, että voin pestä ne jossain vaiheessa ja asetella pinnasänkyyn kun kasaan sen.
Rattaat sentään on eri väriset (siniharmaata ja luonnonvalkoista). Oli tosin lähellä etten olisi tilannut eräästä paikasta ruskea-beigejä rattaita. Onneksi löytyi halvemmalla nuo ja ovat kuitenkin kivan näköiset.


 Eiliseen liittyen oon taas tänään katsonut kaikkia vaippakakkuja ja masukakkuja, tyhmä minä. Ei haaveilu sitten loppunutkaan, heh. Noh, äkkiä tarvitsee keksiä paljon tekemistä niin ei ehdi haaveilla.
Tänään ainakin on pyykinpesua ja -viikkausta ohjelmassa. Ja tänään tai huomenna saa kaivaa talvivaatteet esiin kun sitä lunta on kerran luvattu. Mä en kyllä mahdu omaan talvitakkiini, en ainakaan kauaa. Tarvitsee alkaa kyselemään olisiko jollain lainata isompaa takkia talveksi ettei tarvitsisi yhden talven takia ostaa.


Jeejee, perjantaina pitkästä aikaa ajattelin leipoa. Pidän lauantaina naamiaiset ja kaveri toivoi että tekisin snickers-cupcakeja. Saas nähdä mitä niistä tulee. Ajattelin kans tehdä jotain suolaista, luultavasti pizzaa tai sitten jauhelihapasteijoita, joita Miikka pyyteli ja jotka on olleet joka syntymäpäivillä suurmenestys. Ja jos ei muuten niin teen molempia, ite kun oon enemmän suolaisen kuin makean ystävä ja kuitenkin lauantai menee syödessä kun alkoholia en juo.
Muutama on jo ilmoittanut, ettei pääse lauantaina paikalle, mutta suurin osa ilmeisesti tulee. Toivottavasti ainakin. Aika moni meinaa juoda, mutta en sentään yksin ole selvinpäin, Lana ainakin meinaa olla juomatta vaikkei pieniin päin olekaan. Hauskaa kun voi ilman alkoholiakin pitää. Ja onpahan parempi olo aamustakin (paitsi mulla, välillä mun aamupahoinvointia voi verrata krapulaan, haha).
Mun naamiaisasukin valmistuu varmaan tänään kun äiti saa tehtyä sen loppuun. En tosin paljasta teille mikä se on, saatte lauantaihin tai mahdollisesti sunnuntaihin asti odottaa. Hah!
Oon jo tosi pitkään halunnut pitää naamiaiset, mutta jotenkin vasta nyt sai aikaiseksi. Samalla juhlitaan vähän halloweenia (vaikka se vasta ensi viikolla onkin) ja Miikkan syntymäpäiviä (täyttää viiminen päivä 23v).Ja jos nää menee hyvin ja ihmiset viitsii panostaa pukuihinsa niin joskus myöhemmin sitten uudelleen. Kenties uutena vuotena? Tai ensi kesänä mun synttäreillä? Sillon mä olisin vähän pienempi, tai maha ainakin olisi niin ei tarvitsisi yrittää keksiä mahaan sopivaa asua (kuka teistä on nähnyt esim. raskaana olevan keijun tai isomahaisen smurffiinan? En tarkoita että itse pukeutuisin näihin asuihin, on vaan esimerkkejä).

Mutta nyt ruuan tekoon ja sitten pyykkikasan kimppuun ennen kuin Jukka tulee kotiin. Ehkä illalla taas palailen blogin kimppuun. Luultavasti....

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti