maanantai 21. tammikuuta 2013

vauva-keskusteluja

Ajeltiin harjoituksista kotiin ja tuli lasten kanssa puhetta, että mistäs ne vauvat tulee.

Eetu: -Saadaanko me hanskat?
minä: - Äiti ei pysty nyt kääntymään, saatte kun ollaan perillä.
Jerry: -Miksi?
minä: -Koska äitillä on iso maha.
Jerry: -Miksi?
minä: -Koska äitillä on vauva siellä.
Jerry: -Miksi siellä on vauva?
Jukka: -Koska isi laitto sen sinne.
Eetu: -No ethän laittanu!
Jukka: -Laitoinpa.
Eetu: -Etkä laittanu! Äiti on kasvattanu sen.
minä: -Laitto isi. Mistä se muuten olis sinne tullu?
Eetu: -Sä oot kasvattanu sen ruualla.
minä: -Niin mutta mistä se on sinne tullu?
Eetu: -No sä oot kasvattanu sen ruualla!
minä: -Niin mutta syöthän säkin ruokaa, onko sunkin mahassa vauva?
Eetu: -No ei miehet oo sellasii, haha.
minä: -No siskokin syö ruokaa, onko Erinin mahassa vauva?
Erin: -Ei..
Eetu: -On aikuisena.
minä: -Niin mutta ei ne vauvat ruuasta tule, vai tuleeko?
Eetu: -No ei. 
minä: -No mistä se sit tuli sinne?
Eetu: -Sä söit vauvan.
Jukka: -Eihän syöny, isi laitto sen sinne.
Eetu: -Oliks se sit muovailuvahaa?
Jukka: -Ei. Mut isi laitto sen vauvan sinne ja sitten se kasvaa siellä ja sitten syntyy.
Eetu: -Millä muka?
Jukka: -Isillä on sellanen työkalu.
Eetu: -Aijaa.

Mä oon aina miettinyt, että mitä sanon lapsille kun haluavat keskustella, että mistä ne vauvat oikein tulee. Oon jo aikaa sitten päättänyt, että en ala valehtelemaan, että haikara tuo tai mitään muutakaan, näkeehän lapset kun mun maha kasvaa ja tuntee vauvan potkut. Ja muutenkin lapsille syötetään ihan tarpeeksi (hyväntahtoista) pajunköyttä: joulupukki, hammaskeiju yms. En mä kuitenkaan halua pienille lapsille alkaa kertomaan seksistä, joten helpompi kertoa asia noin, että isi laittaa vauvan tai siemenen äitiin ja siitä kasvaa vauva. Saavat sitten hieman vanhempina tietää tarkemmin, kun on sen aika.
Eetua odottaessa siskoni 5v tytär ja 6v poika kysyivät, että mistä Eetu tulee ulos, tuleeko navasta. En heille viitsinyt kertoa totuutta, koska eivät ole omia lapsiani ja en tiennyt mitä siskoni haluaa kertoa. Omilleni aion sanoa, että äidillä on jalkojen välissä sellainen oma paikka mistä vauvat tulevat. Jos haluavat tietää enemmän, mitä sitä valehtelemaan, yritän selittää asian heille parhaani mukaan.

Kysyin huvikseni tuossa juuri Eetulta, että mistä vauva tulee ja totesi, että mahasta. Kun kysyin, että mistä pääsee pois sieltä mahasta niin Eetu mietti hetken ja sanoi, että jostain salakäytävästä.  Että näin meillä.
Onko kukaan muu teistä miettinyt, että miten kerrotte omille lapsillenne mistä vauvat tulevat?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti